פורסם בתאריך: 01/12/2015 | בשעה: 17:18
אסטרטגיית מותג אסטרטגית מיתוג חברת מיתוג לוגו מיתוג מחדש שפה גרפית
תהליך בניית מותג – אסטרטגיית מותג

אסטרטגיית מותג כבר יש לכם?

אם אתם חושבים שמיתוג החברה שלכם מסתכם בלוגו חדש, יש לכם כנראה מושג קלוש ולקוי אודות משמועתו של המונח. למעשה, כשאנו ב- MI פונים למתג חברות, אנו נכנסים לתהליך עומק מורכב, מקצועי ומדוייק ביותר. התהליך תמיד מתחיל בהבניית ותכנון אסטרטגיית מיתוג אשר קובעת באופן ברור את מטרת ויעדי הקמפיין. לאחר מכן, ניתן להתחיל תהליך מיתוג של המוצר או החברה באופן יעיל, מאורגן ואפקטיבי.

מה זה בעצם אסטרטגיית מיתוג?

עבורנו, אסטרטגיית מיתוג או אסטרטגיית מותג הינה אבן יסוד בתהליך בניית מותג, הקובעת את מטרותיו, יעדיו ואופן יישומו. המטרות והיעדים מגדירים מה הם הערכים, המחשבות והרגשות שהמוצר או השירות נדרשים להעביר, רציונלית ואמוציונלית, וגורמות לנו להבין באופן מעשי מה הן הגישות, הכלים הטכנולוגיים והאחרים הנדרשים למימוש אסטרטגיית המותג.

עבודת רקע לבחירת אסטרטגיה

כל תהליך של אסטרטגיית מותג עם MI מתחיל בעבודת הכנה הכוללת סקר שוק נרחב, מדוייק ומקיף. במהלך הסקר נבחן את המותג על מאפייניו, ייחודו, איכותו, נקודות החוזק והחולשה שלו, וזאת ביחס למצב השוק והמתחרים, ובהתאם למאפייני, רצונות וצרכי קהל היעד. לא אחת אנו נתכנן את אסטרטגיית המותג גם על סמך אסטרטגיה עסקית ושיווקית של העסק. נתונים אלו יהוו את הבסיס ליצירתה של גישה יעילה, ייחודית ונבדלת, ברת מימוש והשמה.

עקרונות מנחים לבניית מותג

כשאנו עומדים בפני גיבוש אסטרטגיה ובניית מותגים, ישנם 3 עקרונות מרכזיים המנחים אותנו בתהליך העבודה:

התמקדות – ככל שהמותג יותר ממוקד וברור, כך יכולתו להשפיע גדלה. יתרה מזאת, מיתוג טוב מפקס את החברה לכדי ביטוי או מילה אחת האומרת למעשה הכול, כמו שמרצדס מסמלת יוקרה וקוקה קולה מסמלת נעורים. לעמוד מאחורי המותג – אנו נגד פיזור הבטחות באוויר שאין מאחוריהן אמת. מבחינתנו, כל תהליך מיתוג על מסריו וערכיו נדרש לעמוד במבחן המציאות. מציאת ייחודו של המותג והדגשתו – בין אם מדובר בדיוק, אמינות, מקצועיות, יחס אישי, קידמה, או כל ייחוד אחר המהווה ערך מוסף עבור המוצר או השירות. לאחר גיבוש אסטרטגיית המותג, ניגש לעיצוב אישיותו המותגית – יצירת שם שחייב להיות קצר, קליט וקריאטיבי, החלטה על סקאלה צבעונית ייחודית וברורה אשר תתאים לאופיו ולמסריו של המוצר או השירות, והקניית גריד עיצובי ייחודי המכיל אלמנטים גרפיים וטיפוגרפיים.

כל אלה יופיעו בהמשך על גבי כלל אמצעי הפרסום והתדמית של החברה, החל מכרטיסי ביקור ועד לתשדירים בטלוויזיה.

למידע נוסף וקביעת פגישת היכרות

אם גם אתם רוצים למתג את חברתכם באופן מוצלח ואפקטיבי, התקשרו עוד היום אל חברת MI
בטלפון: 03-7575000. פנו אלינו לקבלת פרטים נוספים ולקביעת פגישת היכרות, ואנו נשמח לעמוד לרשותכם.

פנה אלינו